Abortus

0
5

Piše dr. sc. Ivan L. Đidara

Status pobačaja u svijetu:
      Legalno na zahtjev
      Ilegalno s iznimkom ugrožavanja života majke, mentalnog zdravljazdravljasilovanja,        fetalnih nedostataka i/ili socijalno-ekonomskih faktora
      Ilegalno s iznimkom ugrožavanja života majke, mentalnog zdravlja, zdravlja, silovanja        i/ili fetalnih nedostataka
      Ilegalno s iznimkom ugrožavanja života majke, mentalnog zdravlja, zdravlja i/ili silovanja
      Ilegalno s iznimkom ugrožavanja života majke, mentalnog zdravlja i/ili zdravlja
      Ilegalno s iznimkom ugrožavanja života majke, mentalnog zdravlja i/ili rizik                        invaliditeta fetusa
      Ilegalno s iznimkom ugrožavanja života majke
      Ilegalno bez iznimaka
      Nema informacija

Što je abortus? To je pobačaj. Što je pobačaj?
Status pobačaja u svijetu
Abortus ili pobačaj (lat. abruptio graviditatis) jest prekid trudnoće odstranjenjem ili
izbačajem embrija ili fetusa iz maternice prije sposobnosti ljudskog ploda za život. Nastaje
zbog smrti fetusa ili rezultira njegovom smrću. Pobačaj može nastati spontano, zbog
komplikacija tokom trudnoće ili se pobačaj može izazvati. Da bi zadovoljio definiciju
pobačaja, mora se dogoditi prije 28. tjedna trudnoće, pod uvjetom da dužina ploda bude manja od 35 centimetara, a težina manja od 1000 grama. Postavljeni uvjeti nisu apsolutni, jer je u mnogim slučajevima, plod manji od 35 cm i lakši od 1000 g sposoban za život.

Izvor: Wikipedija,05.01.2023. u 21.15

Tko se sve bavi pobačajem?
Muž, žena, liječnici, etičari, religijski autoriteti, čak i oni koji se “igraju” dok se ne dogodi:
“a što ćemo sad?”…

Tko se, PRVENSTVENO, ne bi trebao baviti tom problematikom?
– oni koji nemaju ženu ili nisu žene (što oni mogu reći drugima o drugima?).

Tko bi se, PRVENSTVENO, trebao baviti tom problematikom?
– onaj koji imaju ženu ili su žene.

A sada: tko je KRIV za pobačaj?
Zašto stalno slušamo kako netko “miješa kruške i jabuke”? Iz svih dosadašnjih informacija
glavni krivac je ONA! Jer ona radi pobačaj. Pa kako to da se stalno baca “pijesak u oči” s tom pričom?! (Ona sama sebi radi problem i zato je kriva?!)

Isus u obranu žene
1A Isus se uputi na Maslinsku goru. 2U zoru eto ga opet u Hramu. Sav je narod hrlio k njemu. On sjede i poče poučavati. 3Uto mu pismoznanci i farizeji dovedu neku ženu zatečenu u
preljubu. Postave je u sredinu 4i kažu mu: »Učitelju! Ova je žena zatečena u samom
preljubu. 5U Zakonu nam je Mojsije naredio takve kamenovati. Što ti na to kažeš?« 6To
govorahu samo da ga iskušaju pa da ga mogu optužiti.
Isus se sagne pa počne prstom pisati po tlu (prašini). 7A kako su oni dalje navaljivali, on se
uspravi i reče im: »Tko je od vas bez grijeha, neka prvi na nju baci kamen.« 8I ponovno se
sagnuvši, nastavi pisati po zemlji. 9A kad oni to čuše, počeše odlaziti jedan za drugim,
počevši od starijih. Osta Isus sâm – i žena koja stajaše u sredini. 10Isus se uspravi i reče joj: »Ženo, gdje su oni? Zar te nitko ne osudi?« 11Ona reče: »Nitko, Gospodine.« Reče joj Isus: »Ni ja te ne osuđujem. Idi i odsada više nemoj griješiti.« (Ivan 8,3-11)

Tko je u ovom slučaju kriv za preljub?
Može li žena bez ikoga učiniti preljub – kako su u ovom slučaju inscenirali? Pa gdje je taj tip? Nema ga. Sve je inscenirano da ispadne samo žena kriva, a njima je bilo najvažnije da Isusa uključe u osuđivanje i da Ga prijave Rimljanima kako se miješa u pravni sustav. A bili su to, zapravo, licemjeri i organizatori cijele te situacije i te scene.
Kad su navaljivali da se Isus izjasni, Isus je rekao: “Tko je bez grijeha neka prvi baci kamen.”

Nastavio je po prašini pisati njihove grijehe i brisati. Kad su to vidjeli tužitelji, brzo su se
izgubili u pozadini, jer su tamo u pisanim grijesima prepoznali sebe.

Kao što vidimo, Isus nije opravdao grijeh. On je opravdao grešnicu i dao joj je nadu.
Mi danas svjedočimo teškom cinizmu, strovaljujući problem (i krivnju) pobačaja samo na
ženu!
Zašto mi to radimo (oni koji to rade)? Pa žena sama ne može zatrudnjeti. To je valjda svima jasno. Ona koja umjetno želi zatrudnjeti to radi baš zato što želi zatrudnjeti i roditi a ne da bi pobacila.
Zbog takvog stava prema ženi, pojavljuju se neki pokreti žena koji idu u krajnosti, kao što se mnogi pokreti i izvrgnu u besmisao.
Žena koja se odluči na pobačaj biva u javnosti stavljena na stup i pod povećalo srama. Zna se da će patiti i fizički i psihički i duševno.

Jedna mi je pričala kako je imala 17 pobačaja u svom životu. Već je bila gotovo oslijepila i
relativno rano je umrla.


Ukratko:
Zašto dolazi do neželjene trudnoće (pa onda i do pobačaja)?
– već imaju dovoljno djece, koju treba hraniti, podizati, odgajati, obrazovati
– ne žele djecu
– zbog karijere, nema se vremena za djecu…
– djeca su postala “višak”, jer mama i tata moraju raditi i sad još jedno…
– ima onih (čak jako mnogo), koji ulaze u brak nespremni i donose tako presudne i tragične
odluke…
i ima tu još razloga koje neki mogu navesti
– onda ima onih koji ni nisu u braku pa…

Mi ovdje pokušavamo dokučiti (jer iz javnih rasprava o tome nemamo informaciju), zašto

dolazi do neželjene trudnoće i do pobačaja (vjerojatno se uglavnom misli da se diskusija vodi o njih dvoje koji su u braku, da se to tiče uglavnom njih)?

Zašto se ne govori o tako teškom problemu otvoreno, o uzročniku, krivcu ili sukrivcu?
Samo slušamo kako abortus, kao zlo, valja zabraniti, i kako ženu koja zatraži abortus u javnim medicinskim ustanovama valja odbiti, i to po prizivu savjesti u zdravstvenih djelatnika i sl.

A svi znamo odgovor!
Pa bez njega ne bi bilo začeća niti potrebe za pobačajem! A zašto onda postupamo tako
okrutno, bezdušno prema toj Lari, a kao štitimo moral i brak. Je li pošteno, da strovaljujući
sve u vezi s pobačajem i teškim posljedicama, bacamo krivicu i posljedice samo na nju?

Velike greške u odgoju i neodgoju, u obrazovanju i neobrazovanju onih koji ulaze u brak i
onih u braku očituju se u mnogih tek kasnije, kada dođe na red pitanje abortusa. Gotovo je
neshvatljivo kako se olako ulazi u brak (čitaj i u seksualne odnose) a da se ne razumije kolika je to odgovornost zrelih osoba – ući u brak i razumjeti što sve brak sa sobom donosi.
Koliko ima onih koji su pod utjecajem alkohola ili droge ulazili ili ulaze u seksualne odnose i
onda, kad se otrijezne, bave se i čak s pitanjem abortusa: “Što je to?”

A što je s onima koji nisu pijani, koji su obrazovani, imaju li oni problema s abortusom?
Svatko zna svoju priču. Ali dobro bi bilo da svatko u svojoj obitelji dobro prostudira svoje
ponašanje i ne pravi od svoje sreće nesreću ili nesretne (ako to još nije takva praksa).

Od njega “delaju budalu”
Nedavno sam sreo slučaj: muž nezaposlen, oko 30 godina, osmero djece (od toga dvoje
bolesni- nenormalni psihofizički); žena sva iscrpljena, čupava, uvijek drži u krilu jedno od
onih dvoje nesposobnih); stanari su, on povremeno nešto radi, nešto ukrade, cijedi od socijale, provodi vrijeme u kafiću, izigrava naivnog glupana (a i više je od toga); ekipa s kojom pije u večernjim satima mu kaže jedne večeri: ako tvoja žena zatrudni za deveto, dobit ćeš 5 litara vina i dječja kolica (naravno, ta ekipa od njega “dela budalu”, a on, “pod gasom”, to ne vidi), i kroz nekoliko mjeseci, očekuju deveto dijete, a s kakvim posljedicama? – nije teško zamisliti.
(Ovaj ne razmišlja o abortusu. On ni o čem ne razmišlja. Od njega “delaju budalu” i on to ni
ne primjećuje. Samo se smješka što je u središtu pozornosti – sprdnje polupijanih jadnika.)

Naravno, ne rade svi tako. Ali, grmljavina abortusa ili potreba za abortusom se čuje i tuče sve
jače. A mi NE ZNAMO (ili NE ŽELIMO ZNATI), da bi valjalo najhitnije progovoriti i
poduzeti sve moguće mjere da se ON pojavi, obrazuje na tom planu, potrudi i zaustavi tu
prijeteću lavinu, i da surađuje sa svojom dragom a ne da se pravi kao da on ne postoji, dok
ona trpi fizičke i psihičke udarce, ili: “to će, već nekako, doktori srediti”. Pa ona je druga polovica tog (trebalo bi biti) zlatnog kruga – braka. (O onim izvanbračnim vezama i abortusima sad ne raspravljamo.)


Promjena
Kad možemo očekivati promjenu na tom planu (da se smanji i zaustavi, koliko je to moguće, pojava abortusa)? Kad se dogodi prepoznavanje, pojava i djelovanje tog koji je uzrokovao potrebu za abortiranjem. Jer, radi se i o njemu, i o njegovoj dragoj ženi, za koju kaže da bi i život dao i “dok nas smrt ne rastavi”. “Dragi Tomo, trebaš li i ti nešto hitno poduzeti na tom planu? Da zaštitiš svoju dragu Laru.”

To su poslovi, rasprave, aktivnosti, odgoj i obrazovanje koji se više ne bi smjeli odgađati ni
pod koju cijenu.
Oni koji imaju iskustva s problemom abortusa – ne bi smjeli imati razloga za bilo kakvo
odlaganje i trebali bi poduzeti sve da se to više ne dogodi. Pa, tko će to raditi? Pa vas dvoje.
Ne može to samo ona.
Oni koji nisu imali takvo bolno iskustvo, trebali bi poduzeti sve da se tako što ne dogodi i
njima. Pa, tko će to raditi? Pa vas dvoje. Ne može to samo ona.

Abortus.pdf

Abortus.doc