Smrznuta hrana koju po svaku cijenu treba izbjegavati

0
14

Smrznuta hrana koju po svaku cijenu treba izbjegavati

2013-12-24

Jedite uvijek svježe sezonsko voće i povrće, a ono koje je izvan sezone možete i smrznuto. To je glavno pravilo za one koji žele iskoristiti sve hranjive tvari iz hrane. A što svakako treba izbjegavati?
Između svježe i smrznute hrane (u slučaju da je smrznuta najduže šest mjeseci) nema jako velike razlike što se tiče hranjivih tvari. Problem je ako kupujete polugotove i gotove proizvode koji su smrznuti. Naime, sam način pripreme dramatično mijenja zdravstvene koristi takve hrane.
Što izbjegavati?
1. Smrznute pizze
Velike su šanse da je ovo jelo puno aditiva i drugih nepoželjnih sastojaka. Ako vam se zaista ne mijesi tijesto i ne peče pizza, radije otiđite u pizzeriju gdje sve rade na licu mjesta.
2. Smrznuti burrito/cheeseburgeri
Ovakva jela sadrže i do 500 kalorija, te više od 15 grama uglavnom najjeftinije i najnezdravije masti. Vlakana gotovo da i nema, ali tu je zato puno natrija.
3. Smrznuta jela s tjesteninom
Razne vrste tjestenine koje se ubacuju u polugotova pakiranja uglavnom se rade s transmastima koje su opasne za cirkulaciju. Dakako, i tu se najčešće ubacuju aditivi i puno natrija.
4. Smrznuti štapići/kroketi s plodovima mora ili piletinom
Malo je mesa u ovoj hrani. No u smjesi je poprilična količina transmasti. U pravilu, smrznuta piletina sadrži dva do tri puta više masnoće nego običan cheeseburger. Uz natrij, ubacuju se i umjetni okusi.
5. Smrznuti pomfrit
I najsvježiji pomfrit nije primjer zdrave hrane, pa možete zamisliti što predstavlja onaj smrznuti. Uza sve otežavajuće okolnosti koje se inače vežu za pomfrit, kao što je velika količina masti, onaj smrznuti se nalazi u plastičnim vrećama. Neke kemikalije koje se nalaze u plastičnoj ambalaži, poput akrilamida, mogu povećati rizik od raka.
6. Smrznuti polugotovi ili gotovi kolači i peciva
Kolači koje ćete pripremiti za minutu nisu dobri za zdravlje. Radije se potrudite i pripremite svježe slastice – tako ćete barem znati sve sastojke, te izbjeći transmasti, prevelike količine šećera i aditive.
T.T./healthierfoods.com
2013.