Sve što trebate znati o majonezi

0
7

Sve što trebate znati o majonezi

Mag. nutricionizma Jasna Ćerić

Zna se da majoneze nisu zdrave i da su visokokalorične, posebno za ljude koji paze na težinu. S druge strane, opet neki od nas su se od djetinjstva navikli na ugodan okus umaka (majoneza, kečap, tartar i sl.), posebno uz nedeljni ručak ili brze obroke, da nam je teško u potpunosti ih se odreći. Zanima me je li light verzija prihvatljiva ili primjerice majoneza bogata omega-3-masnoća, za koje svi govore da su jako zdrave?

Majoneze nisu proizvod koji bih preproučila osobama koje žele razviti zdrave prehrambene navike, ni u jednom obliku koji postoji na tržištu. Obična majoneza sadrži minalno 75 posto masti, dok lagane verzije koje spominjete sadrže maksimalno 50 posto masti, prvenstveno iz biljnih ulja.

Većina biljnih ulja koja se koriste u industriji bogata je omega-6-masnim kiselinama, za koje ste vjerujem čuli, poznato je kako je unos omega-6-masnoća pretjeran u modernoj prehrani i da ga trebamo smanjiti. Trebali bi konzumirat što više zdravih izvora omega-3-masnih kiselina, poput ribe, oraha i lanenih sjemenki, a ne majoneze.

U kupovnim majonezama se nažalost nalaze nepoznate količine soli i šećera i određeni aditivi kako bi se konzistencija očuvala, što je ujedno i najveći izazov prilikom njhove izrade kod kuće.

Problem nije u žličici – dvije majoneze, ali kada steknemo naviku da svaki dan konzumiramo ‘male količine’ razne vrste nepoželjne hrane, pitanje je koliko dugo pozitivan rezultat možemo očekivati.

Nitko ne kaže da se trebate potpuno odreći majoneze i sl. proizvoda, ali nastojte konzumaciju ograničiti na posebne prigode. Dvije žličice majoneze sadrže oko 60 kalorija i oko sedam grama masnoća te znatan udio kolesterola. Osobe na redukcijskim dijetama trebaju je izbjegavati.

Prijedlog za umake, umjesto majoneze jesu svježi sir s jogurtom, jogurt sa začinima, domaći namaz od slanutka ili graha, šalša, hren i sl.

Odgovorila:
Jasna Ćerić,
magistra nutricionizma
sattva-nutricionizam.com

Magazin.hr